Tako kot moda ima tudi industrija hrane za živali svoje trende, ki so prilagojeni povpraševanju potrošnika; kupec je še vedno kralj in hrana za pse ter mačke je gonilna sila industrijsko pripravljene hrane za živali, posledično tudi trgovin za male živali, saj predstavlja nekaj več kot 50 % prometa. Temu sledijo izdelki za nego živali, ki pa predstavljajo zgolj 12 % prometa (raziskavo so l. 2015 opravili pri petproductnews.com, vir je naveden na koncu prispevka). Omenjeni podatki sicer veljajo za ameriški trg, a upam si trditi, da v Evropi ni kaj bistveno drugače, morda le nekoliko bolj zaostajamo za modernimi zahtevami ali pa nas trgovci še niso dovolj uslišali.
Kaj so ameriški potrošniki “lani” zahtevali in bodo “letos” dobili?
Petfoodindustry.com je objavil strnjen seznam zahtev ameriških potrošnikov, ki so jih trgovci takoj zagrabili in napovedali kot smernice za l. 2017. In kaj postaja moderna hrana za živali?
- Vedno večja zahteva po raznolikih in novih (»novel proteins«) beljakovinskih virih in super hrani za pse.
- Čedalje večje povpraševanje po holističnih in naravnih produktih s čim manj umetnimi dodatki je postalo imperativ, saj se veliko pasjih skrbnikov odloča za surovo hrano in holistično zdravljenje živali.
- Veča se povpraševanje po priboljških na osnovi industrijske konoplje, kokosovega olja in ohrovta (ja, vem, ohrovt – preverila 2-krat in drži)
- Pasji skrbniki iščejo bližnjice in načine, kako psa na najbolj enostaven in najmanj kompliciran način hraniti s surovo hrano, zato se veča ponudba že pripravljene in zamrznjene surove hrane za pse
- Povpraševanje po mehkih priboljških s čim manj dodatki strmo narašča, pada pa povpraševanje po priboljških, ki so v bistvu različni deli živali (sapniki, ušesa itd.), kar je v bistvu škoda, ker so neprimerno boljša izbira kot priboljški v obliki zobne ščetke ipd. Nekaj idej za naravne in zdrave pasje priboljške dobite tukaj.
- Potrošniki se na embalaži in letakih radi spogledujejo z besedami, kot so »trajnostno« in »človeško« (recimo human grade hrana za pse) ter seveda »organsko« (to morda predstavlja korak k boljšemu jutri, a problem teh izrazov je, da sami po sebi še ničesar ne garantirajo in so, tako kot je omenjeno v izvirnem članku, »buzz words«).
- … ter še nekaj povpraševanj, ki so vezana bolj kot ne na ameriški trg.
Še enkrat poudarjam, da gre za povzetek raziskave, ki je bila opravljena na ameriškem trgu, k nam pa vse pride s krajšim zamikom, čeprav se mi zdi, da se na tem področju že nekaj premika. Mogoče pa bodo to trendi v Sloveniji za leto 2020 🙂
Škarje in platno imamo v rokah potrošniki
Živimo v času, ko je ponudba na trgu odvisna od povpraševanja. In če ni povpraševanja po določenem produktu ali pa je to zelo majhno, je normalno, da ga trgovci ne bodo prodajali – ker se jim (zaenkrat) računica ne izide. V trgovinah za male živali bomo kot potrošniki dobili tisto, kar bomo zahtevali, zato zahtevajmo samo najboljše: povprečnemu človeku razumljive deklaracije, transparentnost sestavin in čim več kakovostne in neoporečne zamrznjene hrane za pse.
Povzeto po petproductnews.com in petfoodindustry.com.
Pri nadaljnjem delovanju portala in kakovostnih vsebinah lahko pomagaš tudi ti. Kako? Preveri tukaj >>>
Dodaj odgovor